-
Gyrt: Republic Military Engineering
-
-
-
-
Fegyverzet: 1 db SSW-2 iker sugr gy; 1 db 60 mm-es grntvet
Az AT-PT egy, a Kztrsasg Rendfenntart Eri szmra tervezett, ksrleti, egyszemlyes terepjr lpeget volt. A ktlb, 3 mter magas gpezet megjelense nem volt tl fenyeget, m egymagban kb. egy gyalogsgi szzad tzerejt kpviselte. De brmily jelents tzert is kpviselt a kis lpeget lveg, vgl sosem jutott el a hadrendbe lltsig, a projectet ugyanis trltk. m a lpeget meghajtst alkalmaz harci gpezetek technolgija nem merlt a feleds homlyba. A Birodalom mrnkei az ris, csapatszllt lpeget erdk tervezsnl az AT-PT koncepcijnak szmos elemt felhasznltk. Eredetileg gy terveztk, hogy az AT-PT szzadok majdan a Kztrsasg szrazfldi csapatainak kt fogjk alkotni. Br a sebessge nem vehette fel a versenyt a repulzoros suhankkal, kis mrete, a lpeget hajtmve s jelentkeny tzereje ltal mgis fontos szerepet jtszhatott volna a szrazfldi hadviselsben. A tervezk szndkt megvalstva kpes volt a flledt trpusi dzsungelek laza talajn, sekly vzben vagy a hegyvidkek szikls lankin is ppoly biztonsgosan mozogni, mint a sk terepen. Ezt a kpessgt elssorban a lbakat rgzt szervo rendszer egymstl fggetlenl mozdthat, tbb irnyban is elforgathat "comb t" elemeinek ksznhette. Ezrt; br gyorsasgban nem vetekedhetett velk, olyan lejtkn s akadlyokon is t tudott kelni, amik a repulzoros meghajtst alkalmaz jrmveket megtorpansra ksztettk. Az AT-PT ksrleti felhasznlsban elrt sikerei mg a szkeptikusok szmra is vilgoss tettk a lpeget meghajts ltjogosultsgt. Az igazsg az, hogy a lpeget tulajdonkppen majdnem minden helyzetben jobban vizsgzott, mint a repulzoros meghajts gpek. Az egyetlen htrnya csupn a viszonylag alacsony vgsebessge volt. (a lpegetk sebessgi htrnyt a ksbbiekben az AT-ST tervezi sikeresen megoldottk) Az AT-PT egyszer felpts, tmzsi szerkezet volt. Tulajdonkppen egy parancsnoki kabinbl s az oldalra szerelt kt lbbl llt. A comb t elemek nagy sebessg haladsnl a kabint automatikusan magasabb pozciba emeltk, gy a pilta s a feldert loktor lttere is megntt, ami megknnytette az ellensges csapatok s az akadlyok szlelst. Viszont, ha pp arra volt szksg, akkor a kabint akr a trdizletek szintje al is le lehetett engedni. Ez a pozci persze csak jval kisebb sebessg elrst tette lehetv, de sok esetben megknnytette a lpeget tovbbhaladst. Az AT-PT cscssebessge nylt terepen mindssze 60 km/h volt, de a tervezk clja nem is a sebessgi rekordok megdntse volt. Egy olyan kismret, felfegyverzett terepjr gpet akartak ltrehozni, ami a legvltozatosabb harctri viszonyok kztt is kpes vgrehajtani harci feladatt. s ez sikerlt is.

Az ersen pnclozott kabin csupn a piltnak adott helyet, de vgszksg esetn mg egy plusz szemly is elfrt benne. Ha a szk, kis oldalajtn keresztl a pilta egyszer beszllt a kabinba, attl kezdve a gyalogsgi fegyverek ltal tulajdonkppen srthetetlen volt. A navigcis feladatokat s a fedlzeti fegyverek vezrlst egy egyszer E-Slide G11 jelzs kzponti szmtgp ltta el. Br nem a legkorszerbb technolgit kpviselte, a G11-es computer mgis megbzhat prost alkotott a trzsbe integrlt, gmbcells, psztz rendszer loktorral. A lpegett ezenkvl mg egy korszer kommunikcis egysggel is felszereltk. Ennek klnsen, a nagy precizitst ignyl, sszehangolt harci feladatoknl lett volna kiemelt jelentsge. A mkdshez szksges energit biztost reaktort s a kt kismret, kzs tengelyre szinkronizlt hajtmvet szintn a pnclozott trzsbe helyeztk. Az AT-PT fegyverzete egy, az orrba ptett, forgathat, iker SSW-2-es sugrgybl s egy fixen rgztett 60 mm-es torzis grntvetbl llt.
A Kztrsasg gy tervezte, hogy a gyalogsgi csapatok egy rszt AT-PT-kel fogja felvltani. Ezzel jelents sszegeket takarthattak volna meg, ugyanis egyetlen lpeget tzerejt kpvisel gpestett gyalogsgi egysg rendszerbe lltsnak kltsgbl tbb AT-PT hadrendben tartst is megoldhattk volna. m mindez csak terv maradt. Mig nem derlt r fny, hogy mirt, de a lpegetk rendszerbe lltst az utols pillanatban lefjtk. A Kztrsasgi kormny a legyrtott nhny pldnyt nagy sietve a Katana flotta hajira teleptette s amikor ezek eltntek a semmibe, a lpeget lvegek is velk vesztek.
|